Now Reading: Omiljene filmske numere poznatih – peti deo

Loading
05/03/2023 / Ivana Begovic

Omiljene filmske numere poznatih – peti deo

svg1.8K

Autor teksta: Ivan Ilić – Kišoljubac

            Večeras se zvanično zatvara 51. FEST, i to poslednjim ostvarenjem nedavno preminulog filmskog maga Puriše Đorđevića. U okviru ovogodišnjeg FEST-a premijeru je imao i domaći film ,,Ovuda će proći put” za koji je naša sagovornica Ana Krstajić komponovala muziku, a čelista Nemanja Stanković, takođe jedan od sagovornika, je tu muziku svirao. Kada vratimo vreme u nazad…prvi jugoslovenski soundtrack, koji je objavio Jugoton 1961., bio je za film ,,Ljubav i moda”. Sve pesme otpevao je Đuza Stojiljković, a komponovali su ih Darko Kraljić i Bojan Adamič. Filmski kompozitori tvrde da je uspeh filmske muzike veliki onda kada muzika postane važna kao i sam film. To sa sigurnošću možemo reći za muziku iz filma ,,Varljivo leto ‘68” koju je komponovao Zoran Hristić i za temu serije ,,Otpisani” koju je komponovao Milivoje Mića Marković. Od kompozitora koji su radili najviše za film i serije izdvajaju se Zoran Simjanović i Vojislav Voki Kostić. Simjanović je počeo sa ,,Grlom u Jagode”, pa su usledli ,,Nacionalna klasa”, ,,Petrijin venac”, ,,Majstori majstori”, ,,Sjećaš li se Doli Bel”, ,,Maratonci trče počasni krug”, ,,Variola vera”, ,,Balkan Express”, ,,Otac na služenom putu”, ,,Žikina dinastija”, ,,Sabirni  centar”, ,,Virdžina”, ..Tito i ja”, ,,Bure baruta”, ,,Turneja”, ,,Slepi putnik na brodu ludaka” a poslednje što je uradio bila je muzika za seriju ,,Tajna vinove loze”. Voki Kostić podario nam je muziku u kultnim ostvarenjima ,,Balkanski špijun”, ,,Bolji život”, ,,Laf u srcu”, ,,Tri karte za Hollywood”, ,,Ko to tamo peva”, a interesantno je i to da je Voki uradio muziku za prvi film Brad Pitt-a ,,The Dark Side of the Sun”. Iz ’80-ih godina prošlog veka, i dalje rado slušane numere su ,,Iznenadi me” koju izvodi Xenia i ,,Sama” banda VIA Talas za film ,,Šećerna vodica”, zatim ,,Mesec je sam plovio” koju izvodi Snežana Jandrlić za film ,,Crna Marija”, Oliver Mandićev hit ,,Odlazim, a volim te” za film ,,Poslednji krug u Monci”, ,,Bejbi Bejbi” benda Vis Simboli za film ,,Davitelj protiv davitelja”, numera ,,Zaboravljeni” za istoimeni film, koju izvode Piloti i muzika iz filma ,,Kako je propao Rock’n’Roll”. Iz filma ,,Mi nismo anđeli” ostaće rado slušane ,,Be-be” benda Vampiri i ,,Čekala sam” koju izvode Žika Todorović i Uroš Đurić. Iz filma ,,Ni na nebu, ni na zemlji” muzika koju  je radio Bajaga može se reći da je praktično vanvremenska. Iz filma ,,Crni Bombarder” ostaće upamćene ,,Hodam sad kao Zombi” i ,,Svečane bele košulje” koje izvodi Anica Dobra. Takođe muzika iz filmova ,,Do koske” i ,,Munje” ostala je i dalje popularna među ljubiteljima ,,tvrđeg” zvuka. Definitivno se izdvajaju još i muzika Anje Đorđević za film ,,Narcis i Eho“, ,,Haljinicu boje lila” Nikole Pejakovića za film ,,Rat uživo”, ,,Ružo rumena” koju izvodi Dragan Jovanović u seriji ,,Moj Rođak sa sela”, Nikola Kojo peva pesmu ,,Nesanica” za film ,,Ivkova Slava” i ,,Samo malo” od Magnific-a za Montevideo. Naši današnji sagovornici dobro pozanju muziku. A vi uživajte u njihovom odabiru…

            Bojana Stamenov je naša soul, jazz i blues pevačica. Rođena u Beogradu. U srednjoj muzičkoj školi završila je odseke za gitaru, flautu i renesansno pevanje. Široj javnosti postaje poznata 2011. kada ulazi u finale emisije ,,Ja imam talenat”, a 2015. godine Bojana nas je predstavljala na Pesmi Evrovizije, sa numerom ,,Ceo svet je moj”, gde je osvojila deseto mesto. U okviru projekta ,,New European Songbook – Nova evropska pesmarica”, 2020. godine,koja je bila posvećena kopozitoru Ludwig van Beethoven-u, naš kompozitor Dragoljub Dragan Ilić uradio je numeru koju je poverio baš Bojani. Kao emotivna duša i romantic Bojana je izdvojila numeru: ,,,,The Way We Were” koju peva Barbara Streisand iz istoimenog filma ,,The Way We Were”. Što bi rekli ,,I’m sucker for love” (smeh) Ja Sam Ti naivčina kada je ljubav u pitanju. Ta numera, svaki put kad je čujem, u meni izazove tako neke setne emocije i uopšte neka sećanja i razmišljanja čak i o budućnosti… kako će sve ovo jednog dana, što mi živimo, tako nekako da bude ,,water coloured” kako kaže u pesmi… kao neki akvarel u glavi. Tako da zašto ,,The Way We Were” zato što budi setne emocije kod mene, razmišljanja o prošlosti i budućnosti, kako će ta budućnost jednog dana samo da bude jedan akvarel nekih lepih boja i nekih nesrećnih ljubavi”

            Jadran Malkovič je filmski, tv i pozorišni glumac. Rođen je u Leverkuzenu, u Nemačkoj, odrastao u Srbiji, a danas živi u Velikoj Britaniji. Našoj publici poznat je po ulogama u tv serijama ,,Crna svadba” i ,,Azbuka našeg života”. Na početku karijere pojavio se u ratnom epu ,,War Horse” Steven Spielberg-a i u britanskoj komediji ,,Austenland”. Jadranov glas ljubitelji video igara mogu da čuju u triologiji ,,Assassin’s Creed: Chronicles”. 2015. godine Jadran je, u Nemačkoj, dobio svoju prvu muzičku ulogu u mjuziklu ,,The Bodyguard” u kelnskom ,,Musical Dome”. U sezoni 2017./2018. u mjuziklu ,,The Bodyguard” u Štutgartu je igrao glavnu mušku ulogu. U pauzama snimanja druge sezone serije ,,Azbuka našeg života”, Jadran nam je priznao : “Ahhh Ja imam četiri omiljena i nadam se da je to ok. “Bodyguard”, “Dirty Dancing”, “The Greatest Showman” i “Saturday Night Fever”. “Bodyguard” prvenstveno zbog Whitney… Mislim da je to skroz dovoljno, ali i činjenica da sam radio taj mjuzikl. “Dirty Dancing” je film iz mladosti koji ima posebno mesto u mom srcu iz više razloga. “The Greatest Showman” je prepun numera i tema koje su jake, velike, to su pesme koje motivišu i koje me lako “ponesu”. I na kraju “Saturday Night Fever”… jedna reč DISCO! Ko ne voli disco?? Ko još ne voli Disco i Funk? :)”

              Branislava Podrumac je sopran i umetnica koja sa lakoćom vlada scenom. Diplomirala je na FMU, a na operskoj sceni debitovala je u Operskom studiju Narodnog pozorišta ulogom Sestre Anđelike u istoimenoj Puccini-evoj operi. Šira javnost upoznala je preko mjuzikla ,,Rebeka” u kom je igrala glavnu ulogu. U pozorištu Madlenianum, nakon ,,Rebeke” usledile su uloge u oeprama ,,Pajaci” i ,,Čarobna frula” i projektima ,,Jadnici”, ,,Male Tajne”, ,,Poslednjih pet godina”.Ostvarila je zapažene role u operi Anje Đorđević ,,Narcis i Eho” i operi Philip Glass-a ,,Derišta”. Članica je i ansambla Shira U’tfila koji izvodi sefardsku muziku. Za vreme lockdown-a, zbog pandemije virusa COVID-19, Branislava je u svaki dan na svom Instagram profilu objavljivala svoje verzije velikih filmskih hitova, u koje je kasnije počela da uključuje i svoje kolege. Danas Branislavu možete gledati i čuti u Madlenianumu i to u ,,Veseloj Udovici” i u ,,Pariskom životu” I za Branislavi je ovo bio izazov… ,,Omiljeni kompozitor filmske muzike mi je Enio Morikone. Imala sam i zadovoljstvo da izvodim njegove kompozicije sa Crnogorskim simfonijskim orkestrom. Ako moram da izdvojim, to bi bila muzika za film ,,Bilo jednom na Divljem zapadu”. Kada slušam Enia Morikonea imam potpuni slušno vizuelni doživljaj, pun emocijalnog naboja. Njegova je muzika večna, vrhunskog kvaliteta u svakom smislu sa visokim zahtevima kako za instrumentaliste tako i za pevače. Od naših kompozitora bih izdvojila Zorana Simjanovića. Takodje sam izvodila i njegove kompozicije koje su bile specijalno komponovane za mene, odnosno za predstavu ,,Male tajne” Gorana Markovića u kojoj sam tumačila lik Vide. Simjanovićeva muzika toliko stvarno opisuje svaku scenu da vam je istog momenta pred očima. Majstori svog zanata…Volela bih i da podelim svoje nedavno oduševljenje mladim kompozitorom Brajanom Tajlerom. Uvodna špica za seriju ,,Yellowstone” je izuzetna. Posle sam preslušala većinu kompozivija koje je pisao za film i divne su.”

            Slobodan Stefanović je pozorišni, filmski i tv glumac. Novosađanin koji je karijeru započeo u SNP-u, a danas je prvak Pozorišta na Terazijama. U matičnoj kući ostvario je role u velikim Broadway-skim hitovima  od ,,Brilijantina” i ,,Poljubi me ,Kejt” preko ,,A Chorus Line”, i ,,Grk Zorbe”do ,,Kabarea” i ,,Producenata”. Danas Slobodana možete gledati na Terazijama u ,,Zoni Zamfirovoj”, za koju je 2013. dobio Nagradu Zoran Radmilović, i u mjuziklima ,,Mamma Mia!”, ,,Fantom iz opere” i ,,Flashdance”. Pored aktivnog bavljenja glumom i pevanjem Slobodan je i sjajan kuvar. Autor je kulinarskih emisija ,,Mr Kitchen” i ,,Gastro Maestro”. Interesantno je to da će ovog 8. marta, Slobodan sa Mirnom Radulović i Zrenjaninskom filharmonijom, nastupiti u Kulturnom centru Zrenjanina na večeri pod nazivom ,,Veče domaće filmske muzike”. Na Slobodana je ,,Kosa” ostavila najjači utisak: ,,,,Hair” je rock mjuzikl koji je nastao krajem ‘60-ih godina prošlog veka i koji je iznedrio mnoge fantastične pesme. Mjuzikl koji govori o seksualnoj revoluciji, o slobodama, koji govori o nekom drugačijem načinu razmišljanja hipi pokreta tj grupe hipika tadašnjeg Njujorka i zaista mnoge od tih numera su postale veliki hitovi, ako ne i sve pesme. Pogotovo što se neke smatraju i dan danas za velike antiratne himne. Ne bih mogao da izdvojim jednu numeru… sve izazivaju buru osećanja, da li su lepa i nežna osećanja ili su to srdžba i bes… to je definitivno, od svih mjuzikala, najveći masterpiece napisan do danas.”

            Ivana Zarić je naša poznata voditeljka i novinarka. Karijeru je započela na radiju Studio B i radiju Pingvin. Radila je i na radiju B92 i na Trećem kanalu, gde je imala emisiju ,,Ženske priče“ sa koleginicom Natašom Ristić. Njenu karijeru obeležila je čuvena emisija ,,Stvaran svet oko mene“ na RTV Pink. Usledile su i emisije ,,Tačno u 9“ i ,,Žene“ koji je vodila sa još četiri koleginice. Od 2015. godine na televiziji N1 radila je autosku emisiju ,,Tri tačke“. A od skora, svake nedelje na televiziji N1, možete je gledati u emisiji ,,Idemo Dalje“ koju radi ponovo u saradnji sa koleginicom Natašom Ristić. „Kako da se opredelim za jednu…ima toliko divnih tema u filmovima da sigurno nešto važno trenutno nemam na umu. Ali evo, prvo sam se setila ,,Gladijatora” i Hansa Cimera, kao i muzike iz ,,Hrabrog srca” Džejmsa Hornera. Muzika je veličanstvena baš kao i filmovi koje je obojila. Dodajem i ,,Babel” i “Srećan Božić g. Lorens”, Rijuči Sakamoto“ rekla nam je Ivana.

            Branislav Brane Bala je filmski stvaralac koji živi u Njujorku. Rođen je u Srbiji. Magistrirao je na odseku za filmsku režiju prestižnog Kolumbija Univerzteta u Njujorku. Danas radi kao predavač na dva koledža i to na ,Ramapo Koledžu u Džersiju i na ,,CUNY NYC College of Technology”. Pored režije interesuje se i za pisanje scenarija i produkciju. Sa rođenim bratom Nemanjom, podario nam je sjajan muzički film ,,Love Hunter” koji se bavi životom rock muzičara Milana Mumina, frontmena benda Love Hunters, od trenutka kada je dospeo u Ameriku, pokušavajući da zaradi sredstva kako bi snimio muzički album onakav kakav ceo život želi. Braća su za ovaj film bili i producenti i scenaristi i reditelji, a pored Mumina koji igra samog sebe u filmu se pojavljuje i naša poznata glumica Jelena Stupljanin. ,, Volim recimo kako Kubrick koristi klasičnu muziku u filmu ,,Barry Lyndon”, zatim muzika iz ,,The Last od the Mohicans” od Michael Mann-a mi je jedna od omiljenih. Volim od soundtrack-a ,,Dead Presidents” od Hughes Brothers, zapravo kako su koristili muziku u filmu iz tog perioda u kombinaciji sa muzikom koju je Danny Elfman uradio za isti film. Ali ako bih morao da odaberem samo jednog favorita verovatno bi to bio ,,The Last od the Mohicans” pošto sam tad ulazio u film i tu mi je baš spoj slike i zvuka dao sledeći nivo emocije.”

            Aleksandra Delić je deceniju bila izvršni producent Bitef Festivala. Danas Aleksandra radi kao izvršni producent Šekspir Festivala koji ove godine slavi deseti rođendan. A takođe već šest godina je i producent u Pozorištu na Terazijama, gde je od prošle godine postala je izvršni direktor… ,,Ako bih izdvojila filmsku muziku prema kojoj imam poseban odnos, susrećući se u svom pozorišnom radu sa njom, svakako bih spomenula muziku iz filma Kabare (režija: Bob Fosi). Radeći na postavljanju mjuzikla Kabare kod nas 2007.godine (režija i koreografija Čet Voker, Pozorište na Terazijama) imala sam priliku da vidim uticaj koji muzika ima prilikom kreiranja određenih scena.   U Kabareu  je donela precizan  i sugestivan ton oslikavajući atmosferu tadašnje Nemačke koja je ulazila u mračan period, povlačeći za sobom i celu Evropu . Numera ,,Cabaret” je nagrađena Oskarom a nemoguće je ne spomenuti i numere ,,Mein herr” i ,,Money, money” koje su napisane isključivo za film (većina numera u filmu je preuzeta iz već postojećeg mjuzikla). Postavši neodvojive od radnje filma i asocijacija na samu priču,ove numere su kasnije prenešene i dodate i u prvobitne postavke  mjuzikla širom sveta. Takođe specifičan susret: na pozorišno–muzičkim daskama, pod otvorenim nebom, imala sam priliku da čujem uživo izvođenje kultne muzičko violinske teme iz filma Šindlerova lista (režija: Stiven Spilberg).  Iako izvedena na jednom pozorišnom festivalu, ostala je jasna asocijacija na film, prenoseći čitav spektar emocija koje je izgradila na filmskom platnu i dobijajći novu dimenziju u prostoru i pred publikom koja ju je u tom trenutku slušala. Kompozitor  Džon Vilijams je dobio Oskara za najbolju originalnu  muziku za pomenuti film. Ovom prilikom je malo mesta za deljenje impresija koje ona budi, ali umesto toga evo predloga: poslušajte je ponovo.”

            Marko Tirnanić je multimedijalni umetnik. Rođen u Smederevu, a trenutno živi i stvara u Njujorku. Marko je završio Akademiju likovnih umetnosti u Beogradu, na kojoj je i magistrirao. U svojim video radovima i prostornim instalacijama Marko istražuje odnose kontrole i slobode, dominatnog i potlačenog, i razne odnose moći. Svoje radove izlagao je od Balkana do Тајlanda. Njegov rad ,,Free Will“ je osvojio prvu nagradu u Hagu. Izlago je na prošlogodišnjem Oktobarskom salonu. Marko je za nas odabrao numeru ,,In the end“: ,,Dekadencija, seks, ljubav, noćni život Njujorka sve u jednom filmu. Film ,,Shortbus” je priča o slobodama, traganju za zadovoljstvom i priča o društvu u kojem je sve moguće. Jedan od razloga zašto sam odlučio da zivim u tom gradu, u svojoj potrazi za slobodama. Ovaj film na jedan uzbudljiv način nam prikazuje savremene scene koje smo mogli da vidimo u ,,Kaliguli” ili u svim onim filmovima koje nikad ne možemo da vidimo na televiziji. ,,In the end” je pesma sa kojom se završava ovaj film, numera koja prati euforiju, uzbuđenje i sreću u poslednjim kadrovima ovog spektakularnog filma.”

              Aleksandra Popović je violinistkinja Simfonijskog orkestra RTS-a i idejni tvorac Wonder Strings Quartet-a, koji postoji više od dve decenije. Visoka plavuša melanholičnog pogleda, ali sa jasnim stavovima i kriterijumima. Radi i aranžmane za svoj kvartet. Do sada je kvartet objavio dva studijska albuma ,,Wonder Yu Rock”, koji obuhvata obrade kultnih YU rock numera, i ,,Ispravnost lične vizije” koji predstavlja interpretaciju autorske muzike Aleksandra Gajića. Aleksandra piše o muzici za web portal Wonder Strings. 2020. godine Wonder Strings Quartet je bio specijalan gost na koncertu kontrabasiste Nenada Vasilića, na otvaranju Beogradskog jazz festivala. Wonder Strings je bio pratnja Stefanu Milenkoviću i Neletu Karajliću na Svetskoj izložbi EXPO Dubai 2020. Aleksandra kaže da numera Nick Cave-a ,,I’ll love You ‘till the end of the World” u njoj budi sva čula… ,, Uvek je teško izdvojiti jednu numeru, jer nas u različitim perioda života ,,diraju” različite stvari. U vreme mog prelaska u svet odraslih, pojavio se film sa fantastičnim soundtrack-om. U pitanju je film ,,Until the end of the world” Vima Vendersa, SF drama sa sjajnim Vilijam Hartom u glavnoj ulozi. Radnja filma smeštena je u budućnost, pred sam kraj milenijuma i kroz čitav film muzika na vrlo interesantan način podcrtava scene u filmu. Ipak, jedna je ostavila veliki utisak na mene, a to je pesma ,,I’ll love you till the end of the world” Nika Kejva. U trenutku gledanja filma još uvek sam pod utiskom njegovog koncerta iz 1990. u Beogradu. Ono što me je u toj pesmi najviše privuklo je zavodljivost mračnog i tamnog kroz koje se probija toplina i divna emocija, a specijalno u refrenu pesme kad kaže ,,Help me girl, I’ll love you till the end of the world”. A sve to otpevano Kejvovim specifičnim, baršunastim glasom.”                                                      

            Hristina Popović je glumica. U pozorištu je debitovala sa sedam godina, na sceni Beogradskog dramskog pozorišta u komadu ,,Čekajući Godoa” uz Mikija Manojlovića i Žarka Lauševića. Igrala je i u filmovima ,,Noć u kući moje majke”, ,,Tango je tužna misao…”, ,,Kordon”, ,,Jug Jugoistok”, ,,Mali Budo”, ,,Maleš”, ,,Jesen Samuraja”, ,,Stela” i ,,Nije loše biti čovek”. Gledali ste je i u serijama ,,Pet” i ,,Biser Bojane”. Od pozorišnih predstava izdvojili bismo ,,Crvena: sex i posledice”, ,,Samoudica”, ,,Revolucija:Master Klas”, ,,Mrešćenje šarana”. Za uloge u predstavi Pandur Teatra ,,Tesla Electric Company” dobila je nagradu Gorki List na festivalu Budva Grad Teatar. Igrala je i Ričarda Trećeg u predstavi ,,Cirkus Istorija” Sonje Vukićević za jubilarni 40. Bitef Festival. Dobitnica je dve pulske Zlatne arene za filmove ,,Parada” i ,,Poslednji Srbin u Hrvatskoj”. Osvojila je najviši vrh Kilimandžara i sa ekspedicijom prešla 300 km na sankama po Severnom polu. Sa svojom ćerkom Lučom i kućnim ljubimcima pokrenula je na Instagramu profil @_kuda_kuda_ na kom beleže sve svoje avanture po Srbiji i svetu. Hristina je za nas izdvojila čuveni Kronos Quartet, koji je čak par puta i gostovao u Beogradu. „Moja omiljena filmska muzika je iz filma ,,Rekvijem za snove” (Requiem for a dream), koju izvodi Kronos Quartet, zato što savršeno prati liniju i misao ovog filma!“

Autor teksta: Ivan Ilić – Kišoljubac

Loading
svg

Quick Navigation

  • 1

    Omiljene filmske numere poznatih – peti deo